Friday 5 September 2014

45

В козметичния салон от един мъж научих, че всичко, което правим ние жените е заради другите жени или заради нас самите. Ужас. А мъжете не забелязват ли, питам аз, че плочките на ноктите са ни лакирани с последния писък на модата ШИ-ЛАК?  Той ме поглежда още по-изумено. Помислих, че не ме разбира, защото е испанец.  „Ши-лак, ми-лак”, ми казва той на чист български, „Това са само вашето желание. Ние, мъжете гледаме  не ши-то на лака, а ръцете, пръстите. Не виждаме, че ръцете ви имат малЬко косми, интересува ни колко нежни е тя”. Той не говори добре български, но ме поразяват откровенията на испанеца, който работи в същия козметичен салон, в който от време на време ходя и аз. Сметката ми е 45 лева.  Лакирана съм с лак, който мъжете не забелязват, ръцете ми са обезкосмени безупречно, някак се чувствам поддържана жена, дори и мъжете да не забелязват! Поддържаната жена дори е повече от моята кола маска и лака на ноктите. Тя е ухаеща. Винаги с оскубани вежди. Няма мъх под носа. Гладка, намазана с мек крем за лице, нокти, крака. Поддържаната жена се движи така сякаш има най-секси бельото под панталона и никога краката й не миришат, дори да си носи на босо обувките. Демек, аз не съм поддържана жена, защото това, което описвам съм виждала и съм си представяла у други жени. Та за 45 лева, аз съм полуподдържана жена. И пак ми се струва скъпо. Само че испанецът, с разваления си български, ми каза, че дори и тези пари, ги давам на вятъра. Кое тогава е важно за мъжете? Защо работят тези козметични салони, в които дори и мъже се обезкосмяват от краката до ушите? Или и тези, обезкосмяващи се мъже, го правят заради другите мъже? Защото пък аз – като полуподдържана жена, не харесвам излъскано като гол охльов мъжко тяло. Вече съвсем се обърквам. Да ходя ли на козметик, или да не ходя? Маникюрът на момичето преди мен приличаше на китайки клечки. Тя спокойно може да се храни с ноктите си, може да навива фетучини с тях, сигурно си разбърква кафето с показалеца, според мен обира каймака от капучиното  само с една чупка на пръста и го слага в устата си. Поддържана жена!? Оцветиха й китайските клечки в синьо и червено. Пълен отврат. И всички щяхме да повърнем, освен нея. Тя така се харесва. Точка. А дали мъжете щяха да забележат, че ноктите й приличаха на италианското знаме, с китайско телосложение? Не знам. Сигурно и те щяха да се възмутят, както аз се възмущавам от оскубани мъжки вежди, от излъскани мъжки крака, от епилирано  шкембе....Кой какво гледа? Кой какво вижда? Защо аз давам 45 лева в козметичния салон? И какво е поддържана и полуподдържана жена всъщност? А дали Луис не е испанец в България, работещ в козметичен салон, под прикритие?  Обърква ли ме испанецът, или той просто е Дон Кихот?
....

Истината е, че нито един мъж до сега не ми е казал колко са прекрасни новолакираните ми нокти, или че се нуждая от кола маска за космясалите си ръце. Никой мъж не е гледал в козметичната ми чантичка с възхита от това какви страхотни, маркови гримове ползвам и никой не ми е казвал, че трябва да си изрежа ноктите, ако те са пораснали много. Мъжете казват ли истината, или истината е, че хич не ги вълнуват тия неща?

No comments:

Post a Comment